سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] هیچ کارى با تقوى اندک نیست و چگونه اندک بود آنچه پذیرفتنى است . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :63
بازدید دیروز :56
کل بازدید :504927
تعداد کل یاداشته ها : 179
103/2/6
8:29 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
عبدالله عاصی[94]
عبدالله هستم بنده خدا و از کثرت گناهان مشهور به عاصی

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

 

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر

احادیث وارده بیانگر آن است که ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف پس از یک رشته حوادث مقدماتی منطقه ای و بین المللی از شهر مکه آغاز خواهد شد . در سطح منطقه ظهور ابتدا دو دولت هوادار آن حضرت در ایران (سالها قبل از ظهور) و یمن (تنها چند ماه قبل از ظهور) تشکیل و ظهور آن حضرت را با نهضت خود  نوید می دهند. 

به نظر می آید که یمنی ها علاوه بر آماده کردن مقدمات ظهور ، در حوادث آن روز حجاز که با خلاء سیاسی روبرو خواهد بود ایفای نقش خواهند کرد.

در حجاز پادشاهی بنام عبدالله که از خاندان معروف آن سرزمین است به قتل می رسد . او آخرین پادشاه سرزمین حجاز خواهد بود.در پی این حادثه بر سر جانشینی او اختلافات فراوانی ایجاد می شود که این اختلافها به خلاء سیاسی در منطقه حجاز منتهی گشته و تا ظهور حضرت ادامه می یابد.

علائم حتمی ظهور

?- خروج سفیانی(سفیانی از تبار ابوسفیان و هند جگر خوار همسر اوست) نامش عثمان و یا به روایتی عبداله است که مسلمانی (مسیحی شده ) است.

2-فرو رفتن سفیانی در زمین (در منطقه ای به نام بیداع که بین مکه و مدینه قرار دارد.)

3-خروج یمانی (سرداری از اهل یمن است)

4-قتل نفس زکیه (قتل سید حسنی که از جانب امام به مکه فرستاده می شود تا ظهور ایشان را خبر دهد که در مسجد الحرام مابین رکن و حجر الاسود سر بریده می شود).

5- شنیده شدن صیحه آسمانی امام زمان بقیه الله اعظم (الا یا ایها العالم انا المهدی) که انشاء الله در روز بیست و سوم رمضان خواهد بود.

با این ندای آسمانی حضرت ارتباط با برخی از یاران خود را آغاز می کند و پس از آن در همه جای عالم سخن از مهدی موعود بر زبانها جاری می گردد و سینه ها مالامال از مهر و محبت او می شود . دشمنانش از ظهورش بیمناک و جستجو برای دستیابی به آن وجود مبارک را آغاز می کنند .

در این زمان سفیانی که کلیه منطقه شامات را در اختیار دارد و جنایاتی را مرتکب می شود که تا بحال حتی در تاریخ نوشته نشده است.

میان مردم شایع می شود که امام در شهر مدینه است حکومت حجاز یا نیروهای خارجی از سپاه سفیانی که در سوریه مستقر است یاری می طلبد تا شاید بتواند بر اوضاع داخلی مسلط شده و جنگهای قبیله ای حجاز را پایان دهد .

سپاه سفیانی وارد مدینه می شوند . آنها هر مرد هاشمی را که مظنون به نظر برسد دستگیر و زندانی و بسیاری از آنان و هوادارانشان را به قتل می رسانند . بر اساس روایت حماد در این حوادث سفیانی لشکر ویژه ای را برای تعقیب و بازداشت فرزندان زهرا (علیهم السلام) گسیل می کنند این لشکر تمامی فرزندان آل محمد را شناسایی و روانه زندان کرده و به کوچک و بزرگ آنان ترحم نمی کند.

حضرت به همراه شخصی به نام منصور نگران و هراسان همچون خروج موسی هنگام تعقیب فرعونیان از مدینه خارج می گردند لشکر ویژه سفیانی در تعقیب آنان به تلاش خود ادامه می دهد اما حضرت به سلامت وارد مکه می شود.

در شهر مکه حضرت فعالیت خود را بار دیگر آغاز و ارتباطات گسترده ای با یاران خود برقرار می کند تا آنکه شب دهم محرم فرا می رسد شامگاهان پس از نماز عشاء نهضت مقدس آن حضرت از حرم شریف و از کنار بیت الله الحرام با صدور بیانیه ای برای اهالی مکه آغاز می گردد بلافاصله دشمنان حضرت برای نابودی او وارد عمل می شوند اما یاران مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیرامونش حلقه زده و بشدت از او محافظت می کنند پس از مدتی یاران حضرت بر مسجد و شهر مکه مسلط می شوند .

صبح روز دهم محرم حضرت با صدور بیانیه ای به زبانهای مختلف مردم عالم جهانیان را به یاری خود دعوت می کند او در این پیام اعلام می کند که مدتی در مکه می ماند تا معجزه ای که جد بزرگوارش حضرت محمد مصطفی(صلوات الله علیه وآله) وعده داده عملی گردد. معجزه ای که طی آن لشکر از دشمنان حضرت که به تعقیب او پرداخته و برای مقابله با وی رهسپار مکه هستند ناگهان ناپدید می شوند. گویی که زمین دهان گشوده و همه را یکجا بلعیده است دیری نمی پاید که این معجزه عملی می گردد و سپاه سفیانی که از مدینه بسوی مکه در حرکت است ناپدید می شود(به اذن خدا زمین آنها را فرو می برد)

پس از این معجزه ، حضرت با سپباهی بیش از ده هزار نفر رهسپار مدینه می شود و پس از نبرد کوتاهی با نیروهای دشمن شهر را آزاد می کند . با آزادی دو حرم شریف (مکه و مدینه) آزادی سرزمین حجاز و کنترل آن به پایان می رسد.

حضرت از مدینه بسوی عراق حرکت می کند در این مسیر سپاه ایرانیان (با پرچم های سیاه رنگ) و سپاه یمانی به امام پیوسته و با آن حضرت بیعت می کنند.

 امام به سرزمین عراق وارد می شود . ابتدا اوضاع داخلی را سامان می بخشد سپس گروههای باقیمانده از لشکر سفیانی را شکست داده و شورشیان متفرقی را که در گوشه و کنار تلاشهای بی ثمری علیه امام دارند سرکوب می کند آنگاه عراق را بعنوان مرکز حکومت و شهر کوفه را پایتخت آن قرار می دهد. با این اقدام حضرت کشورهای یمن ، حجاز ، ایران ، عراق و دولتهای خلیج فارس یکپارچه تحت فرماندهی و رهبری آن وجود مبارک قرار می گیرد .

بر اساس برخی روایتها پس از فتح عراق نخستین جنگ حضرت با ترکها خواهد بود(ترک در احادیث ما به تمام ساکنان مشرق زمین گفته شده است منظور از این گروه ممکن است ترکهای عثمانی یا حتی روسها باشند) که به شکست آنها منتهی خواهد شد.

سپس حضرت سپاه بزرگ و مجهز خود را آماده کرده و بسوی قدس شریف حرکت می کند. سفیانی که هنوز در دمشق مستقر است در برابر حضرت موضع می گیرد سپاه امام در نزدیک دمشق در منطقه ای به نام مرج عذراء فرود می آید سرانجام حضرت و سفیانی وارد گفتگو می شوند اما با توجه به حمایتهای گسترده مردم شام از حضرت ، سفیانی از موقعیت ضعیفی برخوردار است بطوری که سفیانی بر اساس برخی روایتها آماده واگذاری قدرت به حضرت می گردد ولی گروهی از یهودیان (احتمالا صهیونیستها) و رومیان(احتمالا کشورهای غربی)که از حامیان پشت پرده سفیانی اند بهمراه معاونانش وی را سرزنش کرده و از این تصمیم بر حذر می دارند .

سر انجام سفیانی با بسیج تمام نیروهای خود و حامیانش وارد نبردی سنگین و بزرگ با حضرت می گردند. نبردی که جبهه ساحلی آن از عکا در فلسطین تا انطاکیه در ترکیه و جبهه داخلی آن از طبریه تا دمشق و قدس امتداد می یابد. اما در این نبرد خداوند دشمنان حضرت را به خشم و غذب خود گرفتار و آن سپاه بزرگ و مجهز را به دست توانای یاران مهدی موعود تار و مار می کند به گونه ای که اگر یکی از افراد دشمن پشت سنگی مخفی گردد به اذن خدا سنگ به سخن می آید و مخفیگاه او را اعلام می کند .

با این نصرت و یاری آشکار الهی امام مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیروزمندانه بر قدس شریف وارد می شود.

با شکست سنگین یهود و حامیانش بدست حضرت آتش خشم غربی های مسیحی شعله ور می شود و آنها با سرعت علیه حضرت و مسلمانان اعلان جنگ می کنند اما خبر حادثه غیر منتظره بزرگی همه نقشه ها را نقش بر آب می سازد.

فرود حضرت عیسی مسیح از آسمان به زمین ! این واقعه که یکی از نشانه های بزرگ عصر ظهور برای جهانیان است ، شادی و سرور همه مسلمانان و مسیحیان را فراهم می آورد.

از احادیث ما می توان حدس زد که احتمالا حضرت مسیح همان کسی است که بین حضرت مهدی و غربی ها میانجیگری می کند تا قرارداد صلحی برای مدت هفت سال میان طرفین بسته شود.

بر پایه احادیث این پیمان صلح پس از دو ، سه ، یا هفت سال از طرف غربیها شکسته می شود و شاید دلیل آن وحشت فراوان آنها از موج عظیمی است که مسیح (علی نبینا وآله وعلیه السلام) در میان غربیها ایجاد می کند بگونه ای که بسیاری از آنان پذیرای اسلام گشته و از هواداران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می گردند . از همین رو اروپائیان پیمان صلح را نقض کرده و با جمع آوری امکانات خود در غالب یک میلیون نیروی نظامی (سپاهی متشکل از هشتاد لشکر و هر لشکر مرکب از دوازده هزار نفر) دست به هجوم غافلگیرانه و گسترده ای به منطقه شام و فلسطین می زنند.

در این نبرد بزرگ مسیح (علیه السلام) آشکارا موضع خود را در دفاع از مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اعلام می کند و پشت سر آن حضرت در قدس شریف به نماز می ایستد.

جنگ اروپائیان با حضرت تقریبا در همان محورهای جنگ قبلی با سفیانی و نبرد فتح قدس به وقوع می پیوندد. اما سرانجام به لطف و مدد الهی شکست سنگین نصیب رومیان و فتح و پیروزی از آن مسلمانان می گردد.

پس از این پیروزی بزرگ ، دروازه های اروپا و غرب مسیحی بروی حضرت گشوده می شود.

به نظر می آید که پس از این حوادث مردم بسیاری از کشورهای غربی با شورش علیه دولتهای خود که مخالف حضرت مسیح (علیه السلام) و حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند اقدام به تشکیل حکومتهایی با هواداری از آن دو فرستاده خدا می کنند.

بعد از فتح اروپا و فرمانروایی حضرت بر آن سرزمین و مسلمان شدن بیشتر مردم ، مسیح(علیه السلام) رحلت می کند و حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) همراه مسلمانان بر پیکر او نماز می گزارند روایات می گویند : امام (علیه السلام) مراسم دفن و نماز را آشکارا و در حضور مردم انجام می دهد ، تا همچون بار اول درباره اش سخن ناروا نگویند . سپس پیکر پاک او را در پارچه ای که دستباف مادرش مریم صدیقه (علیهاالسلام) است کفن نموده و در جوار مزار شریف در قدس و بر اساس روایتی دیگر ، در جوار پیامبر خدا در مدینه به خاک می سپارد.

پس از فتح جهان و تشکیل دولت واحد ، امام (عجل الله تعالی فرجه الشریف) جهت تحقق اهداف الهی در میان ملتهای مختلف دست به اقدامات گوناگون می زند . او برای تعالی و شکوفایی زندگی مادی و تحقق رفاه همگان اقدام نموده و در گسترش فرهنگ و دانش و بالا بردن سطح آگاهی دینی و دنیایی مردم می کوشد.

طبق برخی روایات نسبت دانشی که آن حضرت بر علوم مردم می افزاید ، نسبت 25 به 2 است ، یعنی اگر مردم تا آن زمان 2 بخش از دانش را دارا باشند ، 25 بخش دیگر را بر آن افزوده و در مجموع دانش بشر به 27 بخش ارتقاء می یابد .

همچنین در زمان حضرت ، ساکنان زمین به کرات دیگر آسمان راه می یابند و حتی مرحله ای از درهای عالم غیب بروی این جهان مادی گشوده می شود و افرادی از بهشت به زمین باز می گردند تا برای مردم آیت و نشانه ای الهی باشند . علاوه بر آن شماری از پیامبران و امامان (علیهم السلام) به زمین باز گشته و تا زمانی که خداوند اراده کند به حکمرانی می پردازند.

در این زمان جنبش دجال ملعون و فتنه و آشوب او که یک حرکت فریبنده و انحرافی است آغاز می گردد. او با بهره گیری از پیشرفت رفاه و علومی که در زمان امام (عجل الله تعالی فرجه الشریف) صورت گرفته برای فریب پسران و دختران و زنان که بیشترین پیروانش را تشکیل می دهند از ابزار و روشهای مدرن شعبده استفاده میکند .

دجال با بهره گیری از نیرنگهای خود موجی از فتنه و آشوب در جهان بوجود می آورد و بسیاری از مردم ، فریبکاریهای او را باور می کنند . اما حضرت نیرنگهای وی را آشکار ساخته و به زندگی او و هوادارانش خاتمه می دهد.

این دورنمایی از آغاز حرکت و انقلاب جهانی حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بود که برگرفته از منابع معتبری همچون بحارالانوار ، البخاری ، کتاب های حدیث سته (جالب است بدانید این کتابها از منابع معتبر اهل سنت می باشد) ، سبا ، مسند احمد ، الامامه والتبصره و کتاب فارسی عصر ظهور تالیف علی کورانی عاملی می باشد امید است مورد توجه و استفاده عزیزان قرار گرفته و این حقیر را نیز از دعای خیر محروم نفرمایند .

واقعا حیف نیست که برای مشاهده این حوادث شب و روز دست به دعا برنداریم و انتظار نکشیم ؟

اللهم فاجعلنا من انصاره و اعوانه و شیعته .

 


88/9/16::: 7:50 ص
نظر()