سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس درس را ادامه ندهد، به فهم نرسد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :24
بازدید دیروز :33
کل بازدید :504751
تعداد کل یاداشته ها : 179
103/2/1
5:23 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
عبدالله عاصی[94]
عبدالله هستم بنده خدا و از کثرت گناهان مشهور به عاصی

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

نمی دونم چیکار کنم؟ توی خیابون پا میذاری چشمت به دخترا و زنهای رنگ و وارنگ می افته.میری خونه ماهواره یه لحظه آروم نمیذارتت.میری پیش دوستات همش حرف از دوست دختر و سکسهای شبانه و پارتی و بساط و این چیزاس.آخه من که در اوج شهوتم در اوج لذت طلبی و در نهایت تمایل به جنس مخالفم باید چیکار کنم ؟ 

این فکر توی ذهن خیلی از ما ها همیشه می چرخه اگه اعتقادمون به خدا ضعیف باشه با دیگران همراه می شیم و به جماعت شهوت پرستان و گناهکاران می پیوندیم.اگرم یه خرده از دین و ایمان سرمون بشه همش در تعارضیم و دایما با خودمون و وسوسه های درونمون کلنجار می ریم.هی بین دوراهی می مونیم.آخر سر هم به خطا میریم و بعدشم در آتش عذاب وجدان و سوز و گداز استغفار و طلب مغفرت و بازگشت به دامان رحمت خدا می سوزیم.موقعیت ازدواجم که نداریم بتونیم از این مخمصه فرار کنیم! تازه اونایی که ازدواج کردند هم وضعیتی بهتر از ما ندارند.اونا هم با خودشون درگیرند.پس چیکار کنیم؟به کی پناه ببریم؟

خداوند مهربان و بلندمرتبه که مارا خلق کرده و بهتر از هرکسی از درون ما آگاهه راههایی رو برای ما قرار داده و ریسمانهای نجاتی رو برای ما پایین انداخته تا از چاه سردرگمی و تنهایی و گمراهی خودمون رو بالا بکشیم و نجات بدیم و در آستان رحمت و آرامش او جای بگیریم

در زیر به چند مورد که می تونه به صورت عملی به ما مجردها که آتش شهوت دیوونمون کرده و راحتمون نمی ذاره کمک کنه اشاره می کنم.شما هم اگه راههای دیگه ای به ذهنتون رسید بگید :  

1.دوری از عوامل تحریک کننده : فیلم / عکس / نگاه به . . . / صحبت در مورد آنها / جوک و . . . وقتی آدم آب برای رفع تشنگی نداره چه لزومی داره خودش رو تشنه تر کنه ؟!

2.توجه به خدا و التماس برای یاری و طلب کمک تا خودش بهمون رحم کند؛مخصوصا در موقعیت گناه و در خلوت

(وما ابریء نفسی ان النفس لاماره بالسوء الا ما رحم ربی) (ان الذین یخشون ربهم بالغیب لهم مغفره و اجر کبیر:کسانی که در خلوت و پنهان از خدا می ترسند برای آنان مغفرت و اجر بزرگ یعنی بهشت ابدی خواهد بود.ملک/12)

3.استغاثه و یاری خواستن از امام زمان

4.هرروز صبح خود را به امیرالمونین بسپاریم (به عنوان پدر: یا ابانا استغفرلنا ذنوبنا انا کنا خاطئین)

5.توجه به نماز اول وقت (نماد توجه به خدا)

6.خواندن سوره یس (حداقل هفته ای یک بار)

7.توجه به اذکار برای توجه دایم به خدا: ذکر سبحان الله و لا حول و لا قوه الا بالله شیطان را دور می کند / ذکر یازکی الطاهر من کل آفت بقدسه : وسوسه نفس را کم می کند .

8.سجده ی طولانی (مخصوصا ذکر لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین)

9.استفاده از ورزش برای صرف انرژی مازاد بدن و سوزاندن کالری های اضافی

10.توجه به غذا و پرهیز از غذاهای چرب و پرانرژی خصوصا در هنگام شام

11.کمک گرفتن از روزه برای ساکت کردن نفس ، دورکردن شیطان ، افزایش اراده و تسلط بر خود ،‌ توجه به خدا ،‌ تقویت سلامت جسمی و روحی ، ایجاد آرامش در زندگی و . . . (قسمت عمده تمایلات نفسانی آدمی از نوع و نحوه تغذیه ناشی می شود که انشاالله در آینده به طور مفصل در این باره صحبت می کنیم.)

12.سرگرم شدن به مطالعه مخصوصا در تنهایی


88/10/26::: 8:43 ص
نظر()