سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غایت خرد، اعتراف به نادانی است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :38
کل بازدید :504698
تعداد کل یاداشته ها : 179
103/1/31
6:8 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
عبدالله عاصی[94]
عبدالله هستم بنده خدا و از کثرت گناهان مشهور به عاصی

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

41- هیچ بنده‏ای نیست که زیارت کند قبر مؤمنی را و بخواند نزد آن قبر سوره‏ی انا انزلنا را هفت دفعه مگر آنکه خداوند او و صاحب قبر را می‏آمرزد.

42- هر کس بیاید سر قبر برادرش و دستش را بر قبر بگذارد و هفت دفعه سوره‏ی انا انزلنا را بخواند در امان خواهد بود روز قیامت.

43- تجدید وضو برای نماز عشاء محو می‏کند معصیتی را که از گفتن نه بخدا قسم و آری (و الله) در طی سخن پیدا می‏شود.

44- از حضرت رضا (ع) روایت شده که رسول خدا (ص) نهی فرمودند که شخص در حال تخلیه جواب کسی را دهد یا حرف بزند تا آنکه فارغ شود.

حسن بن علی الوشا گفت : داخل شدم بر حضرت رضا و جلوی او ابریقی بود می‏خواست مهیا شود برای نماز پس نزدیک رفتم آب بریزم که حضرت وضو بگیرد قبول نکرد و ممانعت کرد پس عرض کردم آیا منع می‏کنی که آب بریزم بر دستهای شما و کراهت داری از آنکه من اجر ببرم؟

فرمود: تو اجر ببری و من گناه کنم و زر و یال ببرم، گفتم چطور به چه علت؟ فرمود : نشنیدی خدای در قرآن کریم فرموده : (فمن کان یرجو)

45- هر کس برای رضای خدا، برادر و دوستی اختیار کند برای خود خانه‏ای در بهشت خواهد داشت.

46- حضرت رضا (ع) در تفسیر آیه‏ی مبارکه‏ی «فاصفح الصفح الجمیل» پس عفو کن عفو نیکو فرمود یعنی بخشودن بدون عقاب و خطاب و سخن درشت گفتن.

47- از حضرت رضا (ع) روایت شده که فرمود: آیا می‏دانی چرا اسماعیل به «صادق الوعد» نامیده شد . (در قرآن کریم)

راوی گوید گفتم نه فرمود: با مردی وعده گذاشت و برای وفای به وعده خود یک سال منتظر نشست (در محل وعده و رفیقش فراموش کرده بود و تا یکسال از آنجا عبور نکرد.)

48- حضرت رضا (ع) : همانا خضر از آب زندگانی آشامید و او زنده است و نمی‏میرد تا نفحه‏ی صور (قیامت) و او می‏آید نزد ما و بر ما سلام می‏کند و صوتش را می‏شنویم و لکن شخص او را نمی‏بینیم و او هر جا اسمش بر زبان ذکر می‏شود و هر کس از شما نام وی را به زبان ذکر کند باید بر او سلام کند.

49- هر که خودش را مشهور به عبادت کرد پس وی را مورد تهمت بدانید بر دینش زیرا خدای عزوجل شهرت در عبادت و لباس شهرت را مکروه دارد و دوست ندارد سپس فرمود: خدای عزوجل فقط بر مردم در شبانه‏روز هفده رکعت نماز واجب کرد هر که آن را انجام داد از چیز دیگر مورد مؤاخذه و پرسش واقع نمی‏شود و رسول خدا(صلی الله علیه وآله) نوافل را بر آنها افزود برای آنکه چنانچه نقصانی در آنها روی داد بوسیله‏ی نوافل کامل شود و خداوند بر زیادی نماز و روزه عذاب نمی‏کند و لکن عذاب می‏فرماید آن را که برخلاف سنت عمل کرد.

50- بیماری برای مؤمن پاک شدن از گناه و رحمت است و برای کافر عذاب و لفته است و پیوسته مرض برای مؤمن می‏ماند تا اینکه بر او گناهی نباشد.

51- نیکوکاران بدین جهت نیکوکار نامیده شده‏اند که به پدران و فرزندان و برادران خوبی کردند.

52- عبدا... ابان گفت : به حضرت رضا (ع) عرض کردم دعا کن برای من و بندگانت فرمود بخدا قسم هر پنجشنبه اعمال آنها را بر خدا عرضه می‏دارم .

53- اعمال بندگان چه خوب و چه بد بر سول خدا (ص) عرضه خواهد شد.

54- حضرت رضا (ع) از پدران خود از امیرالمؤمنین (ع) روایت کرده که فرمود: دوستت را دوست بدار به طور معتدل نه بحد افراط زیرا ممکن است روزی با تو دشمن شود و با دشمنت نیز دشمنی کن به طور معتدل زیرا ممکن است روزی با تو دوست شود.

55- روشن کردن چراغ پیش از غروب آفتاب فقر را می‏برد.

-56البته امر به معروف و نهی از منکر بکنید و گرنه بر شما حکومت خواهد کرد و عامل خواهد شد بدهای شما سپس خوبان شما دعا می‏کنند و مستجاب نخواهد شد .

57- هر که حق سپاسی نعمت مخلوق را بجای نیاورد سپاس خدای را بجای نیاورده .

58- آدم سخی غذای مردم را می‏خورد تا غذایش را بخورند و آدم بخیل از غذای مردم نمی‏خورد تا از غذایش نخورند.

59- چون یکی از شما بیمار شد باید به مردم اذن دهد بر او وارد شوند زیرا هیچ کس نیست مگر آنکه برای او دعای مستجابی هست.

60- خمیازه کشیدن از شیطان و عطسه نمودن از خدای عزوجل است.