سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که دورى سفر را یاد آرد ، خود را براى آن آماده دارد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :33
کل بازدید :504735
تعداد کل یاداشته ها : 179
103/2/1
11:16 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
عبدالله عاصی[94]
عبدالله هستم بنده خدا و از کثرت گناهان مشهور به عاصی

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

آقای قاضی القضات!
شما همواره از اطاله دادرسی داد سخن زدید اما کاش به جای سخنرانی یک تیم کارشناسی ایجاد می کردید تا پرونده های مختلف و حقایق دادگاه ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دادند تا ببینید که :

1. قاضی محترم ساعت 8 صبح وقت رسیدگی داده و ساعت 10:30 دقیقه در دادگاه حاضر می شود. و ای کاش فقط بار اولش بود.اما مدیر دفتر می گوید قاضی معمولا همین ساعت می آید.

2. قاضی محترم دوشنبه وقت رسیدگی داده اما یک هفته مرخصی می گیرد و پرونده تجدید وقت می خورد برای 2 ماه دیگر!!!

3. قاضی محترم وقت رسیدگی داده اما جابجا می شود و به یک دادگاه دیگر منتقل می شود، دادرس علی البدل هم نداریم قاضی جایگزین هم 7 ماه بعد می آید.شما پیدا کنید سن پرتقال فروش را . . . !

4. قاضی محترم بالاخره تشکیل جلسه می دهد، اما نمی دانم چرا رای معظم له 3 ماه بعد امضا می شود.(طبق قانون قاضی موظف است ظرف یک هفته رای خود را انشا نماید.)

5. قاضی محترم بالاخره لطف می فرماید و رای خود را صادر می کند.بالای دادنامه نوشته تاریخ تنظیم 28/8/90 اما نمی دانم چرا دادنامه بیچاره !!! 6/11/90 ابلاغ می شود. تا حالا کجا بوده خدا می داند!!!؟؟؟ (لازم به توضیح است که تازه از تاریخ ابلاغ دادنامه، طرفین 20 روز حق تجدیدنظر دارند.حال اگر خوانده پرونده شما در دادگاه حاضر نشده و حکم غیابی صادر شده باشد، خوانده از تاریخ ابلاغ 20 روز حق واخواهی دارد.یعنی می تواند اعتراض کند و روز از نو روزی از نو و بعد از آن حق تجدیدنظر تازه آغاز میشود.باز هم پیدا کنید سن پرتقال فروش را!!!

6. طرف شما از حق تجدیدنظر خود استفاده می کند و تجدیدنظرخواهی می نماید و پرونده سرگردان وارد دادگاه تجدیدنظر (به قول وکلا: تایید نظر) میشود.اینکه چقدر طول می کشد تا پرونده از دادگاه بدوی به تجدید نظر برود.الله عالم! ولی خدا نصیب نکند که پرونده ای وارد دادگاه تجدیدنظر شود. حداقل 3 ماه و حداکثر 9 ماه یک پرونده در دادگاه تجدیدنظر خاک می خورد.چرا؟؟؟
اگر دادگاه تجدیدنظر و قاضی کم داریم اضافه کنید و اگر کافی است و کند عمل می کنند پیگیری کنید.بعد هم می بینیم که اصلا قضات محترم تجدیدنظر انگار لای این پرونده مادر مرده را باز نکردند.(از مفاد دادنامه تجدیدنظرشان داد می زند: همه چیز را پس و پیش می نویسند.)
حکم ناعادلانه بدوی را بعد از 6 ماه تایید می کنند و خلاص!!! (لطفا نگویید حتما حکم به ضررت بوده می گی ناعادلانه! هرکس خواست حاضرم پرونده بیارم اثبات کنم به هزار دلیل!)

7. آقای قاضی القضات لطفا گروهی را مسئول بررسی این امر کنید که مهلت ها و مواعد دادرسی از قبیل 10 روز یا 20 روز و غیره با توجه به گسترش وسایل ارتباط جمعی مثل تلفن همراه و ایمیل و . . . می تواند کاهش یابد یا خیر؟! وقتی که ما می توانیم مواعد دادرسی و اخبار دادگاه را به راحتی به افراد از طریق پیامک اطلاع دهیم و ابلاغ کنیم آیا بهتر نیست که مواعد دادرسی در جهت رفع اطاله دادرسی آن هم با این وضع اسف بار کاهش یابد؟؟؟

آقای قاضی القضات عزیز که بر مسند قضاوت علی و فرزندان پاکش علیهم السلام تکیه زدید.کاش در هر مجتمع قضایی و دادسرا و شورای حل اختلاف و دادگاه یک شعبه از دادسرای عالی انتظامی قضات تاسیس می کردید تا ضمن رسیدگی به شکایات مردمی، به صورت تصادفی به کار قضات عالم و کاردان !!! دستگاه قضایی نظارت کنند و ببینند که گاهی چه جنایاتی در دادگاهها رخ می دهد و مردم ناآگاه و از بی پناه نمی توانند به حق خود برسند.

امان از روزی که داروغه و قاضی و دزد همدست باشند! اصلا ناراحت نشوید الان اینجوری نیست.

تا ببینند به چه راحتی مجرم تبرئه می شود و بی گناه، مجرم می گردد و حتی برای شاکی قرار وثیقه یا بازداشت صادر می شود.باور کنید اینها افسانه نیست. واقعیت دستگاه عدالت!!! قضایی است. امیدوارم شما دلسوز باشید و با تقوایی که از شما انتظار داریم و یکی از شرایط اصلی تصدی مسئولیت خطیرتان است، به داد مردم برسید.

حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر

همگی برای ظهور آقامون دعا کنید که گشایش کار ما در فرج ایشان است.


90/11/24::: 12:43 ص
نظر()
  
  

از امروز تصمیم گرفتم بخشی رو باز کنم به اسم سخنی با قاضی القضات شهرمان. آخه می دونید؟ ما که صدامون اونقد بلند نیس که از گوش خودمون یا نهایتا دوستامون بالاتر بره پس شاید اینجوره وقتی حرفی می زنیم یه وقتی یه جایی یه کسی حرف مارو بشنوه و به قاضی القضات شهرمون برسونه.قدیم ندیما وقتی مردم دعوایی داشتند می رفتند پیش قاضی شهرشون مشکلشون رو حل کنه اما الان هر کسی می خواد مشکلی درست کنه میره پیش قاضی!
من به عنوان مکتب رفته درس حقوق و اونم در مرتبه ارشدش این بخش رو باز کردم تا حداقل عقده دلمون رو از وضعیت حقوقی و قضایی شهرمون باز بکنیم و امید داشته باشیم که شاید به سمع و نظر شریف قاضی القضات عزیز برسه.

اشتباه نکنید نمی خوام مث برخی قلم بدستان بوق دستم بگیرم و 3 هزار میلیارد تومن رو فریاد بزنم. اون موضوع در برابر حرفای من خیلی کوچیکه.اگه 20 نفر آدم با رانت و ارتباط و خیلی چیزای دیگه 3هزار میلیارد تومن خوردند، هر روز به خاطر ضعف سیستم و قانون و ناکارآمدی برخی عاملان قضایی روزانه به بیش از 3هزار نفر ظلم میشه.شما قضاوت کنید کدومش مهمتر و بالاتره.

بازم اشتباه نکنید. نمی خوام نق بزنم و الکی مسئولین قضایی شهرمون رو زیر سوال ببرم. فقط می خوام به عنوان کسی که یه کم و فقط یه کم چیز می فهمه و بعضی چیزا رو می بینه به قاضی القضات محترم بگم که نماد اجرای عدالت در شهرمون شما هستید و آخرین جایی که مردم بهش امید دارند که به حقشون برسند شمایید پس اگه مردم پیش شما هم ناامید بشند و عدالت رو پیدا نکنند، به مقاصه روی می آورند و سعی می کنند خودشون حقشون رو بگیرند و از همه کس و همه چیز هم ناامید می شوند و همه رو دزد می بینند و برای دزدی از دیگران مجوز صادر می کنند و می فهمند که قوانین شهر ما به نفع فرار مجرم از مجازاته نه احقاق حق مظلوم!!!

از این به بعد در هر قسمت به بخشی از کمکاری ها و بی عدالتی های زیر مجموعه قاضی القضات می پردازیم.


90/7/12::: 10:34 ص
نظر()