سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کژی با دانش راست می شود . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :30
بازدید دیروز :47
کل بازدید :504134
تعداد کل یاداشته ها : 179
103/1/9
1:2 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
عبدالله عاصی[94]
عبدالله هستم بنده خدا و از کثرت گناهان مشهور به عاصی

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

تمام دستورات خداوند برای اینست که ما به تعادل روحی و جسمی برسیم و در سایه این تعادل و بکارگیری انرژی های نهفته در وجودمان استعداد و توانمندیهای خود را پرورش دهیم و در راه رشد و تکامل اجتماعی و معنوی با سرعت بیشتری حرکت کنیم .

یکی از این اوامر الهی مسئله حجاب است . طبق معمول نمی خواهم مطالب کلیشه ای را بیان کنم و موضوعاتی که بسیار در گوشمان تکرار شده را بگویم . بیاییم از زاویه دیگری به موضوع نگاه کنیم . حجاب همان پوشش زینتهای زن در اجتماع است به این معنی که زن به عنوان یک موجود با ویژگیهای خاص باید حضوری متفاوت در جامعه داشته باشد . همه می دانیم که وجود زن دارای زیبایی و جذابیت است و این گیرایی برای تمایل دو جنس مرد و زن به هم ایجاد شده است تا بتوانند در کنار هم زندگی کنند به هم علاقه مند شوند عشق بورزند تشکیل خانواده بدهند تولید مثل کنند و مکمل یکدیگر در زندگی باشند . پس جذابیت و زیبایی زن به منظور تحکیم رابطه بین مرد و زن بوجود آمده است . حال اگر این جاذبه در مسیر درست خود قرار نگیرد یعنی زن زینتهایش را به جای آنکه در محیط خانه و برای مرد و محرم خود به نمایش گذارد در جامعه و برای دیگران عرضه کند مشکلات و ناهنجاریهای زیادی ایجاد می کند . با کمی تامل خودمان می توانیم چند مورد از این ناهنجاری های ایجاد شده را که اکنون نیز در اجتماع خودمان مشاهده می کنیم بیان نماییم . هنگامی که زینت های زنان در جامعه پوشیده نشود و به هر صورت ممکن عرضه گردد اولین نتیجه اش اینست که امنیت حضور زن در جامعه مختل می شود به عبارت دیگر زن نمی تواند به راحتی بیرون از خانه حضور داشته باشد دچار محدودیت در فعالیت خواهد شد چراکه مرض مردان بیمار دل و حریص را بیدار می کند و هرجا که قدم بگذارد به چشم کالا و وسیله به او نگاه می کنند . همانطور که هم اکنون می بینیم یک زن نمی تواند به راحتی سوار اتوبوس و تاکسی شود . یا حتی در محیطی استخدام شود و کار کند مگر آنکه مورد اهانت ، پیشنهادهای بیشرمانه ،‌ تحقیر ،‌ سوءقصد و یا حتی تجاوز قرار گیرد .

همین امر دو نتیجه دیگر در برخواهد داشت اول آنکه امنیت و آرامش زن که لازمه یک زندگی آرام و فعال در جامعه است از بین می رود . دوم آنکه امنیت اخلاقی و سلامت فکری و بهداشت روحی اجتماع را نابود می کند . علاوه براین موارد نتایج دیگری که برای این موضوع می توان شمرد : عدم ثبات پیوند زن و مرد در خانواده (افزایش آمار طلاق) به واسطه وجود عوامل محرک شهوت بیرون از خانه . گسستن پیوندهای خانوادگی و روابط عاشقانه همسری . گسترش بیماری های روانی به ویژه افسردگی و خودکشی بدلیل احساس ناکامی در زندگی . عدم تمایل افراد به ازدواج و تشکیل خانواده . ارضای غرایز جنسی خارج از مسیر صحیح و بدون داشتن یک رابطه عاطفی و در نتیجه بروز بیماری های متعدد عاطفی و روانی . احساس تنفر شدید از جنس مخالف و عدم حس اعتماد به یکدیگر . تحقیر زن و افزایش نگاه به جنس زن به عنوان یک وسیله . از بین رفتن ارزش واقعی زن به عنوان آرامش دهنده خانه و همسرش و التیام بخش دردها و بیماریهای جامعه . برداشتن حریم خاص احترام زن برای حضور فعال و مؤثر در جامعه . در کنار این ها شما نیز می توانید موارد دیگری اضافه کنید .

نکته اینجاست که ما علی رغم دانستن همه این مطالب باز هم حجاب را یک امر اجباری قلمداد می کنیم و حتی بعضی جاها نبود آن را نماد تمدن و فرهنگ و مدرنیته می نامیم .

نتیجه : خواهران من ! زیبایی یک دختر به متانت و نجابت اوست . قدر خود را بدانید و ارزش خود را با حجاب حفظ کنید . ارزش جواهر به این است که زیر پارچه مخمل باشد . اگر یک چیز قیمتی همیشه در دسترس باشد دیگر ارزشی نخواهد داشت . مروارید بخاطر این ارزشمند است که نایاب است . خود را دستمال نامردان نکنید . اگر سیب زمینی پوست کنده شود و از زیر لایه اش بیرون بیاید سیاه می شود . بوی تعفن می گیرد . گندیده می شود .

قدر خود را بدانید .


88/10/16::: 12:6 ع
نظر()