سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برادری با بدکاران، از بزرگ ترین حماقت هاست. [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :34
کل بازدید :504665
تعداد کل یاداشته ها : 179
103/1/30
9:28 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
عبدالله عاصی[94]
عبدالله هستم بنده خدا و از کثرت گناهان مشهور به عاصی

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

http://www.rasekhoon.net/_WebsiteData/Article/ArticleImages/2/1389/10%20Mordad/07/esremna.jpg

اصولاً همه ما با این معضل آشنایی داریم و بنابراین نیاز به معرفی چندانی ندارد. آنچه لازم است مورد بیان قرار گیرد، اثرات و عوارضی است که این کار بر روی ما می گذارد.

به دلیل گسترش وسایل ارتباطی و انواع رسانه ها دسترسی به محتواهای پورنو و یا بطور مشخص (س ک س) در میان ما شایع شده و بیشتر از همه میان گروه های سنی نوجوانان و جوانان بروز یافته است.

http://www.pic.tooptarinha.com/images/vfxa5uykcm5p7nqnp6j4.jpg

بهمین دلیل لازم دیدم برخی از عوارض شدید و وحشتناک که معمولاً اثراتش تا آخر عمر گریبان آدمی را می گیرد را بطور خلاصه بگویم تا دوستان خوبم بیشتر نسبت به انجام این کار فکر کنند و با دقت و تامل در آثار مهلک و ویرانگر خودارضایی نسبت به انجام ندادن و دوری از آن تصمیم جدی بگیرند و همچنین از چیزهای تحریک آمیز که فرد را بسوی انجام این عمل خطرناک ترغیب می کند به شدت دوری کنند.

http://fantasydream.persiangig.com/image/amar.JPG

ما در این نوشتار عوارض ناشی از عمل زشت و خطرناک خودارضایی را در سه دسته عوارض معنوی، جسمی، روحی و روانی بیان می کنیم:

عوارض معنوی خودارضایی:

1. خودارضایی از گناهان کبیره است. گناهان کبیره گناهان بزرگی هستند که آثار بسیار بدی دارد و عذاب دردناکی را در دنیا و آخرت برای فرد گنهکار بهمراه می آورد و توبه از آن بسیار سخت خواهد بود.

2. کسیکه خودارضایی می کند از رحمت خدا دور می شود و کسیکه از رحمت خدا دور شود همه عالم از او روی بر می گردانند. در روایات آمده کسیکه این عمل زشت خودارضایی را انجام می دهد بوی تعفنی از او به آسمان می رود که از شدت بدی آن بو فرشتگان فرد گنهکار را لعنت می کنند.

3. کسیکه خودارضایی کند رزق و روزی او کم می شود و مشکلات زندگی بر سرش خراب می شود.

4. از آنجا که فرد خطاکار خودش می داند دارد خطا می کند، همواره در احساس گناه و عذاب وجدان به سر می برد و هر باری که این عمل نکبت بار را انجام می دهد، از خودش بدش می آید و حتی خود را مورد سرزنش و نفرین قرار می دهد.

5. فردی که مکرراً خودارضایی می کند و خودش هم می داند که این عمل گناه است، به انجام گناه عادت می کند و حتی ممکن است گناههای دیگری را نیز به راحتی انجام دهد.

عوارض جسمی خودارضایی:

1. انسان با هر باری که این کار را انجام می دهد به اندازه انرژی دو روز کار سخت را از خود خارج می کند و بهمین دلیل بدن فرد به شدت ضعیف و لاغر می گردد.

2. عقیم شدن: تداوم عمل خطرناک خودارضایی به دلیل اینکه به بدن زمان کافی برای تولید اسپرم نمی دهد می تواند موجب تولید ناقص اسپرم و در نتیجه عقیم شدن فرد شود.

3. خودارضایی قدرت و توان جنسی فرد را کم می کند بطوری که فرد بعد از ازدواج نمی تواند رابطه جنسی خوبی با همسرش برقرار کند و بهمین دلیل دچار مشکلات خانوادگی و حتی طلاق و جدایی می گردد. بنابراین خودارضایی باعث می شود فرد در آینده از زندگی مشترک خود در کنار همسرش احساس رضایت نداشته باشد و لذت نبرد.

4. انجام این عمل باعث ایجاد فشارهای شدید عصبی می شود و تقریباً تمام اعصاب بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

5. بیماری خودارضایی در طولانی مدت می تواند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد. پروستات غده ای است که در پایین ترین نقطه بدن میان محل دفع و بیضه ها قرار دارد. غده پروستات وظیفه تولید پروتئین لازم برای خروج منی را بر عهده دارد. فردی که عادت به خودارضایی دارد و به دفعات زیاد این عمل را انجام می دهد، در کار غده پروستات اختلال ایجاد میکند و همین امر باعث سرطانی شدن این غده می شود.

6. از جمله دیگر اثرات وحشتناک جسمی عمل خودارضایی، بروز انواع بیماریهای پوستی و تناسلی می باشد. خودارضایی می تواند انواع بیماری های پوستی خطرناک مثل سفلیس و سوزاک و سایر عفونتهای پوستی و دستگاه تناسلی را در پی داشته باشد و حتی در سیستم ادراری فرد نیز مشکل ایجاد کند.

http://vista.ir/include/articles/images/ec758fffa77894c4200a974ffaa0f97d.jpg

7. به خاطر میزان زیاد انرژی که از دست داده همیشه احساس خستگی و بیحالی می کند.

8. بخاطر تصورات غیرواقعی که فرد در فکر خود می سازد، مایع میانجی عصبی بیش از حد معمول ترشح می شود و اطلاعات دروغین و غیرواقعی را میان سلولهای عصبی جابجا می کند بهمین دلیل آسیب جدی به مغز وارد می شود.

9. به دلیل فشار زیادی که به همه سیستم های بدن وارد می شود، قلب مجبور می شود با سرعت بیشتری عمل خون رسانی را انجام دهد و همین امر باعث بروز بیماری های قلبی و عروقی و بالا رفتن ضربان قلب می شود.

10. موجب دردهای عضلانی در ناحیه تحتانی بدن، دستها، پاها و کمر می شود.

11. تحقیقات نشان داده این کار باعث ضعیف شدن شدید بینایی و شنوایی می شود. همچنین باعث سیاه شدن دور چشم ها و گودی چشم نیز می شود.

12. بی خوابی و یا بدخوابی از دیگر عوارض این کار است.

13. بخاطر آسیبی که به مغز وارد می شود، حافظه را به شدت کاهش می دهد.

14. موجب فشار به کلیه ها و گاهی اختلال در کارکرد کلیه ها می شود.

15. در برخی افراد به دلیل بهم ریختن نظم عملکرد هورمون ها باعث بیرون زدن جوشهای دردناک هورمونی می شود که چهره افراد را زشت می کند.

http://s3.picofile.com/file/8100770818/jooshe_soorat.jpg

عوارض روحی و روانی:

1. از عوارض عمده ناشی از خودارضایی گرفتن استرس شدید است. فردی که خودارضایی می کند شدیداً استرس می گیرد.

2. عذاب وجدان و نفرت از خود از جمله اثراتی است که هم از نظر معنوی و از نظر روحی بر فرد می گذارد.

3. فشارهای شدید عصبی ناشی از این کار موجب بروز تنش های عصبی و ضعیف شدن اعصاب فرد می شود.

4. کم صبری و بی طاقتی از اثرات دیگر فشارهای عصبی ناشی از خودارضایی می باشد.

5. کسیکه خودارضایی می کند به شدت اراده اش ضعیف می شود و در کوچکترین تصمیم گیری ها نیز دچار ترس و اضطراب شدید می شود. خودارضایی اراده را ضعیف می کند و قدرت تصمیم گیری را از فرد می گیرد. تا حدی که حتی قدرت ترک این عمل را هم نخواهد داشت.

6. فرد برای اینکه از خودارضایی لذت ببرد و ارضا شود اول یک صحنه تحریک آمیز را تخیل می کند یا می بیند. با هر بار انجام خودارضایی تخیل و تصور حالت قبلی برای فرد عادی می شود و سعی می کند تصوری بالاتر و لذت بخش تر را در ذهنش بسازد و ببیند. بنابراین هر دفعه نسبت به انجام رابطه جنسی بیشتر و شدیدتر از قبل حریص می شود. این حرص و ولع تا حدی پیش می رود که فرد در عالم واقعیت دیگر از رابطه عادی لذت نمی برد و همواره به دنبال روابط عجیب و غریب و تجربیات غیرمعمول می باشد. تمایل به چنین کاری باعث ایجاد بیماری فکری جنسی می شود که فرد به جاهای هولناکی می کشاند و زندگی فرد را از بین خواهد برد. (توضیح این مورد بسیار پیچیده است.)

7. فردی که خودارضایی می کند در واقع لذت نمی برد بلکه همواره با این کار می خواهد از دردی که به سبب فکر به تصورات پوچ و بیهوده ای که در ذهنش ایجاد کرده خلاص شود. اما هیچگاه خلاص نخواهد شد و بیشتر درد خواهد کشید و بهمین دلیل هیچوقت آرامش نخواهد داشت.

8. موجب بی حوصلگی می شود.

9. تمرکز فکری را از بین می برد.

10. شدیداً افسردگی ایجاد می کند. بخاطر همان احساس گناه و نفرت از خود!

11. اعتماد به نفس آدم را به شدت کاهش می دهد. که نتیجه اش ضعف اراده را در پی دارد.

12. فرد را گوشه گیر می کند تا حدی که بخاطر احساس گناه و اضطراب و پایین بودن اعتماد بنفس می ترسد که در بین دیگران حاضر شود و با مردم ارتباط برقرار کند.

http://img1.tebyan.net/big/1391/06/99148175021411012342315220230112114179166.jpg

راه حل:

در اینجا برخی از راه حلهای ترک خودارضایی را اشاره می کنیم:

1. شناخت عوارض و اثرات مخرب آن: وقتی ما بدانیم که خودارضایی چه بلاهایی سر جسم و روح و فکر و عاقبت و آینده ما می آورد نه تنها از آن دوری می کنیم بلکه فرار می کنیم و حتی از چیزهایی که ممکن است ما را به سمت خودارضایی تحریک کند دوری می کنیم.

2. ایمان به خداوند مهربان و همیشه به یاد خدا بودن و خداوند را در نظر داشتن می تواند کمک بسیار زیادی در دوری از این گناه مهلک به ما بکند. در این زمینه نباید از تاثیر معجزه گر و بالای نماز اول وقت در ایجاد آرامش درونی و دوری از این گناه غافل شویم.

3. در هنگام هجوم افکار پلید و تمایل به انجام گناه خودارضایی ذکر لاحول و لا قوه الا بالله معجزه می کند.

4. خواندن سوره نور و سوره واقعه سپری میان انسان و این گناه ایجاد می کند.

5. توبه واقعی و تصمیم جدی بر ترک این کار و عدم تکرار آن از همین الان می تواند قدرت اراده شما را در دوری از انجام این عمل زشت چند برابر کند.

6. توسل به اهل بیت و کمک خواستن از آنها یکی از بهترین راههای دوری از این کار است. از هر یک از امامانی که بیشتر دوستش دارید، کمک بخواهید. مشکل خود را به او بگویید و از او در قدرت دادن به شما برای ترک این عمل پلید و وحشتناک یاری بخواهید. مطمئن باشید شما را یاری خواهند کرد. زیرا آنها امامان هدایتگری هستند که مانند دوست و پدری مهربان، کمک به ما را وظیفه خود می دانند. هر وقت افکار پلید به سراغتان آمد آن امام دوست داشتنی خود را صدا بزنید و از او کمک بخواهید.

7. در بحرانی ترین شرایط که هیچ کار دیگری از دستتان بر نمی آید، دوش آب سرد را از دست ندهید. آرامتان می کند.

8. مواظب غذایتان باشید. مخصوصاً شبها غذای چرب، تند و پرانرژی مانند ماکارونی و فست فود نخورید. غذای بیحال کننده مثل دوغ و ماست را شبها نخورید.

9. محل خوابیدن خود را جوری قرار دهید که از عوامل تحریک کننده دور باشید. محل خواب شما نباید خیلی گرم و نرم باشد. هیچگاه حتی در بدترین شرایط برهنه نخوابید.

10. نگاه خود را کنترل کنید تا فکرهای پلید سراغتان نیاید. گوشی و تبلت و لپ تاب خود را از عکسها و فیلمها پاک کنید. نگاه خود را در ارتباط با جنس مخالف حفظ کنید. در موقعیت خلوت و شهوت آمیز و یا مهمانی های تحریک آمیز قرار نگیرید و سریعاً فرار کنید. حرفها و جوکهای تحریک آمیز نگویید و نشنوید. لزومی ندارد همه برنامه های ماهواره را تماشا کنید. وقتی نمی توانیم تشنگی خود را فعلاً بر طرف کنیم چرا خود را تشنه تر کنیم که بیشتر درد بکشیم؟!!!

11. برای روز خود برنامه منظم داشته باشید و در برنامه روزانه خود حتما حتما ورزش و مطالعه را بگنجانید.

12. با تمرکز بر خود و انجام تمرین بسیار، اراده خود را در کنترل شهوت تقویت کنید. اگر هر کاری کردید نتوانستید جلوی تمایل خود را بگیرید، به نفس خود وعده بدهید که بعداً این کار را انجام خواهید داد و انجام این کار را به زمان دیگری موکول کنید.

http://www.askdin.com/gallery/images/11/1_ScreenHunter_073.JPG

امیدوارم بتوانید با تمرین زیاد، اراده خود را قوی کنید و فردی محکم و قوی و شاد باشید.

فقط باید بدانید که شدنی است و شما می توانید.

 http://static.cloob.com//public/user_data/album_photo/3251/9751862-b.jpg


93/11/6::: 3:20 ع
نظر()