سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ساکت می گردد تا سلامت بماند و می پرسد تا بفهمد . [امام علی علیه السلام ـ در توصیف مؤمن ـ]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :63
بازدید دیروز :57
کل بازدید :505493
تعداد کل یاداشته ها : 179
103/2/15
6:52 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
عبدالله عاصی[94]
عبدالله هستم بنده خدا و از کثرت گناهان مشهور به عاصی

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

1- سوره تحریم آیه 8 : ای کسانی که ایمان آورده اید به سوی خدا توبه کنید توبه ای نصوح امید است که او را بپوشاند گناهان شما را و شما را وارد باغهایی در بهشت کند که در زیر آن نهر های زیبا جاری است.

2-   امام رضا (ع) : کسی که از گناهی توبه کند در حالی که از آن دست بر نداشته و آن را بجای می آورد همچون مسخره کننده پروردگار خویش است .( کافی ج 4 ص 172 )

3-     هیچ کس نزد خدا محبوبتر از جوان توبه کار نیست. ( نهج الفصاحه ص 554 )

4-     سوره اسرائ آیه 25 : خدا هر که را که با نیت پاک به درگاه او تضرع و توبه کند البته خواهد بخشید .

5-   امام کاظم (ع) : دوست ترین بندگان در پیشگاه خدا آنهایی هستند که وقتی در فتنه گناه واقع می شوند بسیار توبه می کنند. ( کافی ج 2 ص 432 )

6-     سوره رعد آیه 27 : و خدای تعالی هر که را به سویش تضرع و توبه کند توبه اش را می پذیرد.

7-   سوره طه آیه 82 : بگو به بندگانم همانا من البته آمرزنده کسی هستم که توبه کند و سپس کار نیک نماید و او را به راه راست هدایت کنم.

8-   سوره نسا آیه 110 : هر کس بدی یا ظلم کند به نفس خود با ارتکاب گناهان و  سپس آمرزش بخواهد از خداوند و توبه نماید خدا را آمرزنده و مهربان می یابد .

9-   امیرالمومنین علی (ع) : شخصی در حضور حضرت گفت : استغفرالله. حضرت فرمودند : ساکت باش مادرت به عزایت بگرید . آیا می دانی استغفار چیست ؟ استغفار کار مردان عالی مقام است که شش شرط دارد : 1 پشیمانی از اعمال گذشته 2- عزم بر ترک گناه برای همیشه 3 ادا کردن حقوق مردم که بر عهده اش است 4 ادا کردن حقوقی که از جانب خدا بر او واجب بوده و قضا شده 5- آنچه از گوشت بدنش از حرام روئیده با گرسنگی و غم و اندوه و گریه بر گناهان آبش کند تا پوست به استخوان رسیده و از نو گوشت بروید 6 زحمت عبادت را به خود بچشاند چنانچه خوشی و شیرینی گناه را به خود چشانده است . ( وسائل الشیعه ج 11 ص 361 )

10- سوره توبه آیه 5 : پس اگر توبه کردند و نماز را بر پا داشتند و مال خود را پاک کردند  همانا خدا را آمرزنده و مهربان می یابند.

11- قصص آیه 67 : و اما هر که توبه کرد از گناهان و ایمان آورد و اعمال صالح انجام داد پس امید است که از رستگاران باشد.

12- امام رضا (ع) : هر که قادر نباشد بر چیزی که کفاره گناهان خود را بدهد صلوات بر محمد و آل محمد بفرستد که گناهانش را در هم می شکند. ( عین الحیوه ص 415 )

13- امام صادق (ع) : هر بنده ای که گناه کرد ، پس برخیزد و وضو بگیرد و دو رکعت نماز به جای آورد و از خداوند طلب آمرزش نماید . بر خداست که توبه اش را بپذیرد . ( وسائل الشیعه ج 11 ص 363 )

خداوند متعال می فرماید :

یا ابن آدم انی احبک فاحببنی

ای فرزند آدم من تورا دوست دارم پس مرا دوست بدار

لوعلم المدبرون کیف اشتیاقی بهم لماتوا شوقا

اگر کسانی که از من روی برگردانده اند می دانستند که چقدر نسبت به آنها مشتاقم هرآینه از شدت اشتیاق می مردند

من اعرض عن ذکری فان له معیشه ضنکا

هرکس از یاد من روی گردان شود حتما زندگی سختی خواهد داشت

اقم الصلوه لذکری

نماز را برای یاد من بپادار

اذا سالک عبادی عنی فانی قریب اجیب دعوه الداع اذا دعان فلیستجیبولی ولیؤمنو بی لعلهم یرشدون

هرگاه بندگانم در مورد من بپرسند همانا من نزدیکم دعای دعا کننده را جواب می دهم پس باید دعوتم را اجابت کنند و به من ایمان آورند تا هدایت شوند

امام معصوم می فرماید :  

التائب من الذنب کمن لا ذنب له

توبه کننده از گناه مانند کسی است که گناهی انجام نداده است .

پیامبراکرم صلوات الله علیه و آله می فرماید :

دائکم الذنوب و دوائکم الاستغفار

دردهایتان گناهانتان است و دوایتان استغفار

با این خدای مهربان که از مادر به فرزندش مهربانتر است آیا ما باز هم باید در غفلت باشیم باز هم به خودمون مشغول باشیم . همچنان در کارهای خودمون مست و مدهوش باشیم ؟ 

رفقا ما خدا رو نشناختیم توانایی و محبت و عظمت خدا رو هم با ذهن ناقص خودمون می سنجیم . بیاییم یه کم از دنیای مادی فاصله بگیریم قدرت درکمون رو بالا ببریم خدا رو با ماده مقایسه نکنیم عظمت خداوند بیشتر از درک و فهم ماست .

بیاییم بفهمیم که در برابر چه عظمتی گناه می کنیم و چه خسارت بزرگی رو متوجه خودمون و عالم خلقت کردیم . هر گناهی که ما انجام میدیم نقصی است که از طرف ما به عالم وارد میشه .

آیا وقتش نرسیده که قلبهامون برای خداوند قدیر علیم سمیع بصیر حنان منان غفران مستعان رحمن رحیم ذوالجلال و الاکرام خاشع بشه . بندگی کنه . این همه بندگی همه چیز رو کردیم به کجا رسیدیم ؟ اگه دنبال تجربه هم هستیم یه بار هم که شده ارتباط با خدا رو تجربه کنیم .

توبه یعنی بازگشت به خدا برگشت ازراهی که رفتیم و رو کردن به خداوند . بگیم استباه کردیم بچه ای که دست مادرش رو ول کرده و گم شده از شدت ترس و تنهایی گریه می کنه ما از خدامون جدا شدیم راهمون رو گم کردیم و تنها در بین تمام مشکلات موندیم . آیا وقتش نرسیده با گریه خدامون رو صدا بزنیم ؟ خدایی که می گه هرچقدر دور شدی هم اگه منو صدا بزنی من نجاتت می دم . خدایی که از مادر مهربونتره . مادر وقتی بچه اش رو پیدا می کنه با اشتیاق تمام بغلش می کنه نوازشش می کنه و بهش آرامش میده می گه نگران نباش من پیشتم . خدای ما که از مادر مهربانتره با تمام جلال و جبروتش به ما رو می کنه و می گه نگران نباش بنده من ،‌ خودم مواظبت هستم . فقط دیگه ازم دور نشو . حقیقت توبه اینه که دیگه تصمیم بگیریم از خدا دور نشیم . بگیم خدایا ما گم شدیم راهمون رو گم کردیم دلمون برات تنگ شده روی برگشت هم نداریم ولی به رحمت تو امیدواریم و می دونیم تو بخشنده ای .یادمون باشه که اگه تونستیم بخدا رو کنیم و با او هم کلام بشیم این بخاطر توجه خدا به ما بوده . خداوند متعال قبلا به ما رو کرده تا به ما اجازه داده شده که بتونیم برگردیم . هرگاه که به یاد خدا بودی بدان که خدا قبل از تو به یادت بوده است .