سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس دانش نرمش و اساس نادانی درشتی است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :26
بازدید دیروز :63
کل بازدید :505032
تعداد کل یاداشته ها : 179
103/2/8
6:6 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
عبدالله عاصی[94]
عبدالله هستم بنده خدا و از کثرت گناهان مشهور به عاصی

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

81- محمد بن سنان گفت: از حضرت رضا (ع) سئوال کردم از آب جو، فرمود به آن نزدیک مشو که آن از اقسام خمر است .

82- معمر بن خلاء روایت کرده که در حضور حضرت رضا (ع) نام مردی را به زبان آورد و گفت او ریاست را دوست می‏دارد.

حضرت فرمود: او گرگ بسیار حریص در میان گله‏ی گوسفندی که شبانان از آن گله دور شده‏اند، آن قدر ضرر ندارند، که ریاست برای دین مسلمانان زیان دارد.

83- هر کس از مؤمنی دفع هم و غم نماید خدا در قیامت هم و غم او را برطرف می‏کند.

84- حسن بن جهم گفت از حضرت رضا (ع) سئوال کردم ، گفتم فدایت شوم حد و اندازه‏ی توکل چیست ؟ فرمود: اینکه با خدا از احدی نترسی گفتم فدایت شوم اندازه‏ی تواضع چیست ؟ فرمود با مردم طوری رفتار کنی که دوست داری با تو رفتار کنند، گفتم فدایت شوم میل دارم بدانم که من نزد شما چگونه هستم فرمود بنگر ببین من در نزد تو چگونه هستم .

85- حضرت رضا (ع) فرمود گنجی که خدا در قرآن فرموده: و کان تحته کنز لهما یقین به مرگ دارد چگونه شاد می‏شود ، و عجب دارم برای کسی که به قضا و قدر یقین دارد چگونه اندوهناک می‏شود.

86- حضرت رضا (ع) : خدا به یکی از پیمبران وحی فرمود: هرگاه اطاعت کنی من خشنود می‏شوم ، و چون خشنود شدم برکت می‏دهم و نیست برای برکت من پایانی و چون معصیت کنی خشمگین شوم و چون خشمگین شوم لعن و طرد می‏کنم و لعنت من تا پشت هفتم از فرزند خواهد رسید .

87- هر کس آیةالکرسی را موقع خواب بخواند از مرض فلج باک نداشته بخواست خدا و هر که آن را بعد از هر نماز بخواند زیان به او نخواهد رسانید صاحب سم (موجودات زهرآگین).

88- عمل حج و عمره نیست می‏کنند فقر و گناهان را همچنان که کوره‏ی آهنگری زنگار آهن را از بین می‏برد .

89- هر که خدا را به مخلوقش تشبیه کند او مشرک است و هر که به خدا نسبت دهد چیزی را که از آن نهی شده است کافر است.

90- خدای عزوجل به یکی از پیمبران وحی فرمود که : هرگاه اطاعت شوم راضی گردم و چون راضی شوم برکت دهم و برکت من بی‏پایان است و هرگاه نافرمانی شوم خشم گیرم و چون خشم گیرم لعنت کنم و لعنت من تا هفت پشت برسد.

91- هر کسی به مؤمنی گشایشی دهد، خداوند روز قیامت دلش را گشایش دهد.

92- امام رضا (ع) فرمود: مردی که سه سال از عمرش باقی ماند صله رحم می‏کند ، خدا عمرش را 30 سال قرار می‏دهد و خدا هر چه خواهد می‏کند.

93- کسی که جز به روزی زیاد قناعت نکند، جز عمل بسیار بسش نباشد و هر که روزی اندک کفایتش کند، عمل اندک هم کافیش باشد.

94- وشاء گوید: شنیدم امام رضا (ع) می‏فرمود: عیسی بن مریم صلوات ا... علیه به حواریین گفت :ای بنی‏اسرائیل ! بر آنچه از دنیا از دست شما رفت افسوس مخورید، چنانکه اهل دنیا چون به دنیای خود رسند، بر این از دست داده خود افسوس نخورند.

95- به حضرت رضا (ع) عرض شد. شما چنین سخنی می‏گوئید و از شمشیر خون می‏چکد (یعنی با وجود اینکه هارون آماده کشتن مخالفین خود است شما دعوی امامت دارید ؟!) حضرت فرمود: خدا را بیابانی است از طلا که آن را با ناتوان‏ترین مخلوقش یعنی مورچه نگهداشته است و اگر شتر خراسانی آهنگ آن کند بدان نرسد.

96- عبادت به نماز و روزه بسیار نیست ، همانا عبادت اندیشیدن در امر خدای عزوجل است .

97- از نشانه‏های فهمیدن دین خویشتن‏داری و خاموشی است .

98- محمد بن فضیل گوید : به امام رضا (ع) عرضه کردم : زمین بدون امام باقی ماند؟ فرمود: نه، گفتم برای ما از حضرت صادق (ص) روایت شده که زمین بدون امام باقی نباشد مگر اینکه خدای تعالی بر اهل زمین یا بر بندگان خشم گیرد، فرمود: نه، باقی نماند، در آن صورت فرو رود.

99- ابن ابی‏نصر گوید: از حضرت رضا (ع) راجع به قول خدای عزوجل ای گروندگان از خدا باک داشته باشید و با صادقان باشید . پرسیدم ، فرمود: صادقان همان امامان و باوردارندگان اطاعت ایشانند.

100- بشار واسطی گفت نوشتم به حضرت رضا (ع) یکی از خویشان من که بدخلق است از من درخواست کرده با وی وصلت کنم ، فرمود اگر بدخلق است وصلت مکن این روایت عام است یعنی نهی فرموده از آن که دختر بدهی به مرد بدخلق و از ازدواج با زن بدخلق، یکی از صفات حمیده و خصال پسندیده خلق نیکو است.