سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادران، کسی است که نسبت به برادرانش پُر توقّع نباشد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :79
کل بازدید :504957
تعداد کل یاداشته ها : 179
103/2/7
4:21 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
عبدالله عاصی[94]
عبدالله هستم بنده خدا و از کثرت گناهان مشهور به عاصی

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

البته نه هیچوقت هیچوقت.اون موقعی دیر میشه که دیگه مهلتی نداریم.نفسمون به شماره افتاده سینمون تنگ شده خس خس می کنه.چشمامون سیاهی میره و همه عمرمون در یه لحظه از جلوی چشممون عبور می کنه.باهمه خوبیها و بدیهاش.یک لحظه نفس می ره و دیگه بالا نمیاد!    انا لله و انا الیه راجعون!

سید الساجدین علیه السلام در دعای ماه رمضان می فرمایند:

السلام علیک یا شهر الله الاکبر و یا عید اولیائه

راستی راستی عید ما بود ماه رمضان.عین باد اومد و عین برق رفت.چقدر روزای قشنگی بود چقدر شبها و سحرهای خوبی داشتیم.چه زود تموم شد! تاسال دیگه اگه زنده باشیم دلمون تنگ میشه .

یکماه به خاطر شکممون هم که شده برای اینکه یه وقت توی روز گشنمون نشه سحرها قبل از اذان 5 تا ساعت کوک می کردیم و بیدار شدیم.یکماه نماز صبح رو اول وقت خوندیم.نسیم سحر رو استشمام کردیم.چه صفایی داشت.چه شبهای قدری داشتیم!چه قول و قرارهایی که باخدا نذاشتیم!چه دعاهایی که نکردیم! کاش یادمون بمونه! هروقت ماه رمضان می خواد تموم بشه همه می گن کاش همه سال رمضان بود.واقعا ای کاش . . . !

گفتند: از روز اول ماه مبارک رمضان خداوند درهای رحمت و برکت و مغفرت رو باز می کنه.از شب اول خیل عظیمی از بندگان گنهکارش رو می بخشه و هر شب به اندازه دو برابر شب قبل می آمرزه تا شب آخر و در شب آخر این ماه و روز عید فطر خداوند غفور رحیم به تعداد تمام کسانی که در طول ماه مورد عفو و مغفرت قرارداده از گنهکاران می بخشه و از عذاب دوزخ آزاد می کنه.

یادمون نره فقط چند روز دیگه وقت داریم و هیچوقت برای توبه و برگشتن دیر نیست.

یادمون باشه بدبخت کسیه که از ماه رمضان خارج بشه و آمرزیده نشده باشه و بدونیم که اگر فرزندی به مادرش همه عمرش بدی کنه اون مادر هیچوقت دلش نمی خواد حتی یه خار کوچیک تو پای بچه اش بره.

خدای حنان و منان و رحمن و رحیمی که این محبت رو خلق کرده و در دل مادر قرار داده ، بسیار بسیار مهربانتر از یک مادر بنده هاش رو دوست داره.به اندازه ای که برای ما قابل تصور نیست چون محبت خدا به وسعت عظمت بی نهایتشه و عظمت خداوند از درک و فهم ما خارجه.

و معروف است که فرموده باشد :

یا ابن آدم خلقت الاشیاء لاجلک و خلقتک لاجلی

ای فرزند آدم همه چیز را برای تو آفریدم و تو را برای خودم خلق کردم

لو علم المدبرون کیف اشتیاقی بهم لماتوا شوقا

اگر رویگردانان از من می دانستند که اشتیاق من به آنها چه قدر است از شدت شوق حتما جان می دادند

ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین

ان الله یحب الشاب التائب

و نیز گفته اند : خداوند گریه توبه کننده پشیمان را بیشتر از دعا و مناجات عابد شب زنده دار دوست دارد.

نکته آخر؛

اگر دوست داریم و می خواهیم که مورد رحمت پروردگار در این روزهای آخر قرار بگیریم باید سعی کنیم صفت رحمت را در خود تقویت کنیم و ما نیز به دیگران رحم کنیم (إرحم ترحم) اگر بدی از کسی دیده ایم کینه و انتقام را از دل بیرون کنیم و ببخشیم تا خدا به خاطر بخشش ما، نظر لطف کند و ما را ببخشد و هیچگاه از رحمت خداوند ناامید نباشیم

و من یقنط من رحمت الله الا الضالین