سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] اگر دو پایم را در این لغزشگاه استوار ماند چیزهایى را دگرگون کنم . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :29
بازدید دیروز :63
کل بازدید :505035
تعداد کل یاداشته ها : 179
103/2/8
7:40 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
عبدالله عاصی[94]
عبدالله هستم بنده خدا و از کثرت گناهان مشهور به عاصی

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

از مهمترین اعمال و مراقبات این ماه از آغاز تا پایان ، پیش چشم داشتن حدیث فرشت? «داعی» است :
از پیامبر (صلی الله علیه وآله) روایت شده :
« خدای را در آسمان هفتم فرشته ای است به نام « داعی » هرگاه ماه رجب فرا رسد در همه شبهای آن از آغاز تا با مداد ، این فرشته چنین ندا می دهد :
ذاکران ! مطیعان ! مستغفران ! توبه جویان !
مژده ، مژده ، بشارت ،بشارت

ادامه مطلب...

  
  

شهید سید مجتبی علمدار برای نزدیکی به خدا با خود عهدهایی بسته بود. در این روزها و شب های مبارک ماه رحمت و برکت ـ رجب ـ که بهانه های خوبی داریم تا به خدا نزدیکتر شویم، نگاهی داریم به آن عهدها که باید آنها را قوانین شهید علمدار بنامیم و چه خوب است که الگوی راهمان باشند:

قانون نخست
خداوندا! اعتراف می کنم به این که قرآن را نشناختم و به آن عمل نکردم. حداقل روزی ده آیه قرآن را باید بخوانم،  اگر روزی کوتاهی کردم و به هر دلیل نتوانستم این دده آیه را بخوانم روز بعد باید حتما یک جزء کامل بخوانم.
قانون  دوم
پروردگارا اعتراف می کنم از این که نمازم را به معنا نخواندم و حواسم جای دیگری بود، در نتیجه دچار شک در نماز شدم. حداقل روزی دو رکعت نماز قضا باید بخوانم. اگر به هر دلیل نتوانستم این دو رکعت نماز را بخوانم، روز بعد باید نماز قضای یک ?? ساعت را بخوانم.
قانون سوم
خدایا! اعتراف می کنم از این که مرگ را فراموش و تعهد کردم مواظب اعمالم باشم ولی نشد. حداقل هر شب قبل از خواب باید دو رکعت نماز تقرب بخوانم. اگر به هر دلیل نتوانستم روز بعد باید بیست ریال صدقه و هشت رکعت نماز قضا به جا بیاورم.

ادامه مطلب...

  
  
یک سخنران مشهور سمینارش را با در دست گرفتن بیست دلار اسکناس شروع کرد

او پرسید چه کسی این بیست دلار را می خواهد؟

دست ها بالا رفت.او گفت:من این بیست دلار را به یکی از شما می دهم
اما اول اجازه دهید کاری انجام دهم.

ادامه مطلب...

  
  

 

 

حدیث (1) رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

مِن سَعادَةِ المَرءِ المُسلِمِ الزَّوجَةُ الصّالِحَةُ وَالمَسکَنُ الواسِعُ وَالمَرکَبُ البَهىُّ وَالوَلَدُ الصّالِحُ؛

از خوشبختى مرد مسلمان، داشتن همسرى شایسته، خانه اى بزرگ، وسیله اى راحت براى سوارى و فرزندى خوب است.

بحارالأنوار، ج76، ص155، ح 35

 

حدیث (2) امام على علیه السلام :

أَحسِنِ الصُّحبَةَ لَها فَیَصفُوَ عَیشُکَ؛
با همسرت خوش رفتار باش تا زندگى ات با صفا گردد.

من لایحضره الفقیه، ج4، ص392، ح5834

 

حدیث (3) امام باقر علیه السلام :

اِنَّ اَکرَمَکُم عِندَ اللّه  اَشَّدُّکُم اِکراما لِحَلائِلِهِم؛
گرامى ترین شما نزد خدا، کسى است که بیشتر به همسر خود احترام بگذارد.

تهذیب الاحکام، ج8، ص141، ح87

 

حدیث (4) رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

إنَّ الرَّجُلَ إذا نَظَرَ إلَى امرَأَتِهِ وَنَظَرَت إلَیهِ نَظَرَ اللّه  تَعالى إلَیهِما نَظَرَ الرَّحَمَةِ؛
وقتى مردى به همسر خود نگاه کند و همسرش به او نگاه کند خداوند بدیده رحمت به آنان نگاه مى کند.

 نهج الفصاحه، ح 621

 

 

حدیث (5) رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

اِذا اَتى اَحَدُکُم اَهلَهُ فَلیَستَتِر، فَاِنَّهُ اِذا لَم یَستَتِر استَحیَتِ المَلائِکَةُ وَ خَرَجَت، وَ حَضَرَتِ الشَّیاطینُ؛

هرگاه کسى از شما خواست با همسرش آمیزش کند ، باید خود را بپوشاند ، چرا که اگر نپوشاند ، فرشتگان حیا مى کنند و خارج مى شوند و شیطان حاضر مى شود.

کنز العمّال، ح 44835

 

حدیث (6) حضرت زهرا سلام الله علیها:

خِیارُکم اَلیَنُکم مَناکِبَةً وَ اَکرَمُهم لِنِسائِهِم؛
بهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان تر باشد و ارزشمندترین مردم کسانی هستند که با همسرانشان مهربان و بخشنده اند.

کنزالعمال، ج7، ص225

 

حدیث (7) امام رضا علیه السلام :

لَیْسَ بَیْنَ الْوالِدِ وَ وَلَدِهِ رِبا وَ لا بَیْنَ الزَّوْجِ وَ الْمَرأَةِ رِبا؛

بین پدر و فرزند و بین شوهر و همسرش ربا (حرام) نیست.

فقه الرضا، ص 258

 

حدیث (8) امام صادق علیه‏السلام :

خَمْسُ خِصالٍ مَنْ فَـقَـدَ واحِدَةً مِنْهُنَّ لَمْ یَزَلْ ناقِصَ العَیْشِ زائِلَ الْعَقْلِ مَشْغولَ الْقَلْبِ، فَاَوَّلُّها: صِحَّةُ البَدَنِ وَ الثّانیَةُ: اَلاَْمْنُ وَ الثّالِثَةُ: اَلسَّعَةُ فِى الرِّزْقِ، وَ الرّابِعَةُ: اَلاَْنیسُ الْمُوافِقُ (قال الراوى:) قُلْتُ: و مَا الاَْنیسُ الْمُوافِقُ؟ قال: اَلزَّوجَةُ الصّالِحَةُ، وَ الوَلَدُ الصّالِحُ، وَ الْخَلیطُ الصّالِحُ وَ الخامِسَةُ: وَ هِىَ تَجْمَعُ هذِه الْخِصالَ: الدَّعَةُ؛

پنج چیز است که هر کس یکى از آنها را نداشته باشد، همواره در زندگى‏اش کمبود دارد و کم خرد و دل نگران است: اول، تندرستى، دوم امنیت، سوم روزى فراوان، چهارم همراهِ همرأى. راوى پرسید: همراهِ همرأى کیست؟ امام فرمودند: همسر و فرزند و همنشین خوب و پنجم که در برگیرنده همه اینهاست، رفاه و آسایش است.

خصال، ص 284

 

حدیث (9) امام سجاد علیه‏السلام :

وَ اَمّا حَقُّ الزَّوجَةِ فَاَنْ تَعْلَمَ اَنَّ اللّه‏َ عَزَّوَجَلَّ جَعَلَها لَکَ سَکَنا وَ اُنْسا فَتَعْلَمَ اَنَّ ذلِکَ نِعْمَةٌ مِنَ اللّه‏ِ عَلَیْکَ فَـتُـکْرِمَها وَ تَرْفُقَ بِها وَ اِنْ کانَ حَقُّکَ اَوجَبَ فَاِنَّ لَها عَلَیْکَ اَنْ تَرْحَمَها؛

حق زن این است که بدانى خداوند عزوجل او را مایه آرامش و انس تو قرار داده و این نعمتى از جانب اوست، پس احترامش کن و با او مدارا نما، هر چند حق تو بر او واجب‏تر است اما این حق اوست که با او مهربان باشى.

 من لایحضره الفقیه، ج 2، ص 621، ح 3214

 

حدیث (10) پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله :

خَیْرُکُم خَیْرُکُم لِنِسائِهِ و اَنَا خَیْرُکُم لِنِسائى؛

بهترین شما کسى است که براى زنان خود بهتر باشد و من بهترین شما براى زن خود هستم.

من لایحضره الفقیه، ج 3، ص 443

 

حدیث(11) حضرت فاطمه (س):

خِیارُکم اَلیَنُکُم مَناکِبَهً وَ اَکرَمُهُم لِنِسائِهم؛

بهترین شما کسانى اند که با مردم نرم ترند و زنان خویش را بیشتر گرامى مى دارند.

دلائل الامامه، ص??

 


90/3/3::: 11:46 ص
نظر()
  
  

روایتی از سُماعه است که نقل می‎کند:

«عن ابی عبدالله(علیه‎السلام) قَالَ سَمِعْتُهُ یَقُولُ مَا لَکُمْ تَسُوءُونَ رَسُولَ اللَّهِ؟!»

حضرت رو کرد گفت: چرا شماها پیغمبر را ناراحت می‎کنید؟ معلوم می شود که جمعیّتی نشسته بودند، چون خطابی که حضرت می‎کند به جمع می‎کند، «ما لکم». برای چه شماها این‎قدر پیغمبر را اذیت می‎کنید؟

«فَقَالَ رَجُلٌ» یکی بلند شد گفت: «کَیْفَ نَسُوؤُهُ؟» چطوری ما حضرت را اذیت می‎کنیم؟

«فَقَالَ أَ مَا تَعْلَمُونَ أَنَّ أَعْمَالَکُمْ تُعْرَضُ عَلَیْهِ» شما نمی‎دانید اعمال شما به پیغمبر عرضه می شود؟

«فَإِذَا رَأَى فِیهَا مَعْصِیَةً» وقتی می‎بیند که شما معصیت کرده‏اید «سَاءَهُ ذَلِکَ» ناراحت می شود.

«فَلَا تَسُوءُوا رَسُولَ اللَّهِ» پیغمبر را اذیت نکنید.

«وَ سُرُّوهُ»  خوشحالش کنید.

یعنی از او اطاعت کنید، معصیت نکنید، پیغمبر را اذیت نکنید.


  
  

قرآن ! من شرمنده توام اگر از تو آواز مرگی ساخته ام که هر وقت در کوچه مان آوازت بلند میشود همه از هم میپرسند " چه کسی مرده است؟ " چه غفلت بزرگی که می پنداریم خدا تو را برای مردگان ما نازل کرده است . ادامه مطلب...

  
  
 این داستان رو دوستم برام تعریف کرده و قسم میخورد که واقعیه:
دوستم تعریف میکرد که یک شب موقع برگشتن از ده پدری تو شمال طرف اردبیل،جای اینکه از جاده اصلی بیاد، یاد باباش افتاده که می گفت جاده قدیمی با صفا تره و از وسط جنگل رد میشه! اینطوری تعریف میکنه:
من احمق حرف بابام رو باور کردم و پیچیدم تو خاکی20 کیلومتر از جاده دور شده بودم که یهو ماشینم خاموش شد و هرکاری کردم روشن نمیشد.وسط جنگل، داره شب میشه، نم بارون هم گرفت.اومدم بیرون یکمی با موتور ور رفتم دیدم نه میبینم،نه از موتور ماشین سر در میارم!! راه افتادم تو دل جنگل،راست جاده خاکی رو کرفتم و مسیرم رو ادامه دادم.دیگه بارون حسابی تند شده بود.با یه صدایی برگشتم، دیدم یه ماشین خیلی آرام وبی صدا بغل دستم وایساد.من هم بی معطلی پریدم توش.اینقدر خیس شده بودم که به فکر اینکه توی ماشینو نیگا کنم هم نبودم.وقتی روی صندلی عقب جا گرفتم، سرم رو آوردم بالا واسه تشکر دیدم هیشکی پشت فرمون و صندلی جلو نیست!! پشمم ریخت.داشتم به خودم میومدم که ماشین یهو همونطور بی صدا راه افتاد هنوز خودم رو جفت و جور نکرده بودم که تو یه نور رعدو برق دیدم یه پیچ جلومونه! تمام تنم یخ کرده بود.نمیتونستم حتی جیغ بکشم ماشین هم همینطور داشت میرفت طرف دره. تو لحظه های آخر خودم رو به خدا اینقدر نزدیک دیدم که بابا بزرگ خدا بیامرزم اومد جلو چشمم. تو لحظه های آخر، یه دست از بیرون پنجره،اومد تو و فرمون رو چرخوند به سمت جادهنفهمیدم چه مدت گذشت تا به خودم اومدم.ولی هر دفعه که ماشین به سمت دره یا کوه میرفت،یه دست میومد و فرمون رو میپیچوند.از دور یه نوری رو دیدم و حتی یک ثانیه هم تردید به خودم راه ندادم.
در رو باز کردم و خودم رو انداختم بیرون.اینقدر تند میدویدم که هوا کم آورده بودم.دویدم به سمت آبادی که نور ازش میومدرفتم توی قهوه خونه و ولو شدم رو زمین بعد از اینکه به هوش اومدم جریان رو تعریف کردموقتی تموم شد، تا چند ثانیه همه ساکت بودند یهو در قهوه خونه باز شد و دو نفر خیس اومدن تو،
یکیشون داد زد:
ممد نیگا! این همون احمقیه که وقتی ما داشتیم ماشینو هل میدادیم سوار شده بود !!!

  
  

دو چیز روزی انسان را زیاد می کند و ثروت مادی را چند برابر می نماید :

1.قرض دادن ؛ که در آیات بسیاری از قرآن کریم به قرض حسن و مضاعف شدن آن اشاره شده است .

2.صدقه دادن ؛ که اگر انسان از مالی که از روی فضل و کرمش به او بخشیده صدقه بدهد و در راه خدا انفاق کند خداوند وعده چندین برابر شدن روزی را داده است .

رفقا همه ما این حدیث را شنیده ایم که اگر کسی ندای کمک خواهی انسانی را بشنود و به فریادش نرسد مسلمان نیست !

در آخرالزمان بلایای طبیعی زیاد می شود و هم اکنون فاجعه ای بزرگ تر از آنچه تصورش را بکنیم گریبان مردم مظلوم پاکستان را گرفته است نگوییم به ما چه؟ دولتش وظیفه دارد امدادرسانی کند.اگر مسلمانیم و پیرو پیامبر اسلام و شیعه مرتضی علی هستیم باید برای کمک دغدغه داشته باشیم.نه بخاطر اینکه مسلمانند به خاطر اینکه انسانند.

رفقا 20 میلیون آواره در تصور هیچ کس نمی گنجد.20 میلیون انسانی که همه زندگیشان زیر آب رفته همه هست و نیستشان نابود شده اگر قرار باشد فقط روزی 1000 تومان هزینه غذای آنها باشد می شود روزی 20 میلیارد تومان ؟!!! فقط هزینه خوراک! فاجعه ای که اتفاق افتاده بزرگتر از این آمارها است در آینده نزدیک به دلیل کمبود لوازم و تجهیزات بهداشتی و وسایل زندگی و غذای کافی شاهد بیماری های عجیب و غریب و کشته شدن تعداد زیادی از انسانها خواهیم بود.

بعلاوه زلزله دامغان و سیل چابهار را هم فراموش نکنیم .

به برکت این شبهای عزیز که صدقه دادن یکی از اعمال وارده و سفارش شده است بیایید در حد توان و اگر امکانش هست بیش از معمول به این مردم بی پناه کمک کنیم.پولی که از جیب من و شما خارج می شود خداوند چند برابر می کند و باز می گرداند خداوند به پول من و شما نیازی ندارد ولی دوست دارد این کار از دست و من و شما باشد و یادمان باشد که صدقه اول به دست امام زمان ارواحنا فداه می رسد و فرشتگان بر این دست بوسه می زنند.

نگوییم از کجا معلوم که کمیته امداد و هلال احمر این پول ها را به دست نیازمند می رسانند.درست است که رانت و بیت المال خواری زیاد دیده ایم اما مامور به وظیفه ایم.خداوند از مالی که انفاق می کنیم خودش محافظت می کند تا به دست اهلش برسد.

التماس دعا


89/6/9::: 11:20 ص
نظر()
  
  

کثیرٌ من سنن رسول الله (صلی الله علیه وآله) أصبحت مهجورةً، بل أکثر المسلمین استبدلها بما هو أدنى منها، قال تعالى: (أَتَسْتَبْدِلُونَ الَّذِی هُوَ أَدْنَى بِالَّذِی هُوَ خَیْرٌ) [البقرة: 61].
وقال تعالى: (یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَخُونُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُواْ أَمَانَاتِکُمْ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ) [الأنفال: 27].
فلابد لمن أراد الهجرة إلى ربّه تعالى، أن یتخلّق بأخلاق الله ورسوله .
وقال رسول الله (صلی الله علیه وآله): بعثت بمکارم الأخلاق ومحاسنها"، فکلّما ازدادت أخلاق المرء کلّما اقترب من رسول الله (صلی الله علیه وآله) أکثر،
ادامه مطلب...

  
  

ادامه وصایای عارف کامل ، معلم راشد ، محی الدین ،‏ فخر العلما و المجتهدین حضرت آیت الله سید علی قاضی طباطبایی قدس الله نفسه الزکیه  ادامه مطلب...

  
  
<      1   2   3      >